reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Slávka Ivančáková

Slávka Ivančáková

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Každý deň je dar.. A každý deň som šťastná, niekedy je to len na chvíľu, ale som.. Zoznam autorových rubrík:  dialyzacne..transplantacne..EPI..Nezaradené

reklama

dialyzacne..

Ako papať s obličkou i bez

Slávka Ivančáková

Ako papať s obličkou i bez

Kvalitné stravovanie a kvalitná strava je základom zdravia každého človeka. I u človeka, ktorý trpí závažným ochorením je to výsostne dôležitá vec, často práve stravovanie má najväčší vplyv na stav pacienta a môže nielen pomôcť a liečiť, ale i žiaľ, zabíjať... Ostatný raz som rozoberala diabetickú a nízkobielkovinovú diétu. Pred nástupom do DDP sa nielen mňa, ale väčšiny pacientov týka/la nízkobielkovinová diéta. Aké sú ale diétne odporúčania pacienta na dialýze, alebo pacienta po transplantácii?

  • 31. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 806x
Bez cukru, i bez bielkovin

Slávka Ivančáková

Bez cukru, i bez bielkovin

Ľudia trpiaci rôznymi ochoreniami majú väčšinou okrem medikamentóznej liečby predpísanú aj diétu. Pri slove diéta napadne väčšine hlavne tá redukčná, na chudnutie. Ale tú teraz vynechajme a na chvíľu si pripomeňme tie ostatné, stanovené lekárom. Sama som musela dodržiavať polovicu z nich. Aj keď túto nie, začnem diabetickou diétou a potom nízkobielkovinovou, ktorú som podľa odporúčaní dodržiavala cca 7rokov.

  • 18. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 13 350x
Máme modernú dialýzu...alebo?

Slávka Ivančáková

Máme modernú dialýzu...alebo?

Dialýza, ktorú navštevujem, je moderná. V porovnaní s len nedávnou minulosťou určite áno. Ale výraz moderný v tomto prípade u mňa evokuje jej technologickú a dizajnovú uspokojivosť. Pre nás pacientov...

  • 1. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 772x
Time out ani počas dovolenky...od dialýzy

Slávka Ivančáková

Time out ani počas dovolenky...od dialýzy

Mráz mi behá po chrbte, keď počúvam kolegov na dialýze, ktorí sú na nej aj desať rokov, alebo aj dvakrát toľko. Mne ostatný rok, môj prvý, príde ako zatiaľ najdlhší v živote. Cítim obdiv a bázeň...

  • 24. máj 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 471x
Strach z ihiel sa dá prekonať...aj získať

Slávka Ivančáková

Strach z ihiel sa dá prekonať...aj získať

Moja mamka mi veľakrat s hrdosťou aj vtipom opisovala, aká som len bola ako dieťa statočná. Už od siedmych rokov sa ambulancie a nemocničné prostredie stali súčasťou môjho života.

  • 23. máj 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 576x
reklama
SkryťZatvoriť reklamu